Friday, 6 April 2012

and here's another breakfast

photo by me

Ik zou deze blog bijna 'ontbijt van de dag' kunnen noemen! Maar dit is zo'n lekker recept dat ik het wel moet delen. 

Volkoren wentelteefjes met mango
Voor 1 persoon
1 ei
4 - 5 el volle melk
snufje gemalen kaneel
2 volkoren boterhammen
10 g boter
100 g verse mango, in stukjes (of aardbeien, frambozen, blauwe bessen)

Klop het ei los met de melk en een snufje kaneel. Week de boterhammen enkele minuten in het melkmengsel, keer ze eventueel. Ze mogen doordrenkt zijn met het melkmengsel. Bak de boterhammen aan beide zijden goudgeel in de boter. Serveer met verse mango.
Bron: Libelle 4, 20 t/m 26 januari 2012.

Nog een paar tips: een hele mango is goed voor twee porties, dus vier boterhammen. Bak dan gelijk ook twee wentelteefjes voor je broer, zus of een ouder, of maak een fruitsalade met de rest. 
Het is nogal vullend maar erg lekker én zonder suiker dus ook nog eens een goede start van je dag! Eet smakelijk!

//

Detta är fattiga riddare med mango, väldigt gott och utan socker. Om ni svenskar vill ha receptet, säg bara till så fixar jag det! 

5 comments:

  1. Hmmmmmmmmmmm, ik wil ook :)

    ReplyDelete
  2. Het ziet er wel lekker uit! Ik zou het eerder als lunch doen, want dit als ontbijt. Poeh! Ben niet zo'n sterke ontbijter!

    ReplyDelete
  3. Oeh Mango, dat lijkt mij lekker!

    ReplyDelete